EN
بازگشت به خانه

خدمات گروه معماری

انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارند که طیف گسترده‌ای از خدمات گروه معماری را ارائه می‌دهند. معماری هم خلاقانه و هم فنی است، اما همه معماران به هر دو زمینه علاقه ندارند. به‌همین دلیل ممکن است حوزه محدودی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. برخی از شرکت‌ها فقط طراحی انجام می‌دهند و کارهای فنی را به عهده نمی‌گیرند. درحالی‌که برخی دیگر از شرکت‌ها فقط کارهای فنی را انجام داده و در زمینه طراحی فعالیت نمی‌کنند. یک شرکت ارائه.دهنده خدمات کامل معماری (فول سرویس)، هر دو زمینه را برعهده گرفته و از ابتدا تا انتهای یک پروژه را انجام خواهد داد.

سرویس‌های شرکت ارائه‌دهنده خدمات گروه معماری

 خدمات زیر در شرکت‌های معماری با خدمات کامل ارائه می‌شوند. پیش‌طراحی طراحی شماتیک و توسعه طراحی تنظیم اسناد طراحی گرفتن پروانه ساخت و پایان کار مدیریت ساخت و ساز طراحی داخلی بازسازی بنا تهیه نقشه ساختمان موجود تخمین هزینه مربوط به گزینه‌های طراحی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان BIM  برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ساخت و اجرای ساختمان مسکونی مراجعه کنید.

پیش‌طراحی

 پیش‌طراحی بخش تحلیل اولیه طراحی معماری است. این بخشِ خدمات گروه معماری، از پنج فاز طراحی مجزا است. پیش‌طراحی شامل مطالعه امکان‌سنجی، تجزیه و تحلیل منطقه، بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی است. این نوع از خدمات معماری، بیشتر در پروژه‌های بزرگ کاربرد دارد و معمولا برای انجام پروژه‌های کوچک لازم نیست.


در طول این مرحله، معمار ممکن است طیف وسیعی از گزینه‌های طراحی اولیه را آماده کند. این طراحی‌ها به‌شکل اولیه بوده و گاهی اوقات شامل تصاویر سه بعدی می‌شوند تا به‌خوبی نشان ‌دهند که انجام تمایلات مالک در سایت مورد نظر امکان‌پذیر است یا خیر. این امکان‌سنجی اولیه بر اساس بودجه و نیازهای کلیدی مالک ساختمان انجام می‌شود و فرصتی برای مشاهده بصری محدودیت‌های بالقوه و همچنین، امکانات دیده نشده است. گاهی ممکن است امکان‌سنجی تنها خدمت گروه معماری باشد که از طرف مشتری درخواست می‌شود. با این حال، در بسیاری از اوقات به‌دنبال این خدمت، مشتری تقاضای خدمات بعدی مانند نقشه‌کشی، بازسازی ساختمان، طراحی داخلی و.... را خواهد داشت. 

 طراحی شماتیک و توسعه طراحی

 در معماری، طراحی شماتیک و توسعه طراحی دو مرحله اول فرآیند طراحی هستند. طراحی شماتیک یک طراحی اولیه است و طراحی توسعه یک طرح دقیق‌تر و کارآمدتر، بدون وارد‌شدن به جزئیات زیاد است. هنگامی که یک گزینه از طرح‌های امکان‌سنجی مورد توافق قرار گرفت، توسعه بیشتری می‌یابد. گروه معماری نقشه دقیق‌تری را کشیده و دامنه و کیفیت پروژه تمام‌شده را بیشتر تعریف می‌کند. در این نوع از خدمات گروه معماری، اندازه و مقیاس عناصر ترسیم خواهد شد تا امکان پیش‌بینی بهتر هزینه‌ها فراهم شود.


در این مرحله یک بودجه مشخص می‌شود تا مالک به‌درستی متوجه گردد آیا طرح انتخاب شده با بودجه او همخوانی دارد یا نه. شرکت ردکا پرتو مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری را در اختیار شما قرار دهد.

 تنظیم اسناد طراحی

 اسناد طراحی و ساخت‌و‌ساز، بزرگترین مرحله از فرآیند معماری است، یک سند حجیم و مفصل که مطابق با مصوبات نظارتی تنظیم شده و شامل بخش‌های متفاوتی است. در این‌جا برخی از این بخش‌ها را ذکر می‌کنیم: نقشه‌های دقیق از بخش‌های مختلف بنا روش‌های معماری مورد استفاده برای قسمت‌های مختلف برنامه‌ریزی فضا اطلاعات دقیق در مورد سیستم‌ها و تجهیزات گرمایشی و ارتباطی اقدامات لازم برای حفاظت از آتش‌سوزی نصب آسانسور راه‌حل‌های مناسب در زمینه بهره‌وری انرژی ساختمان اسناد تخمینی بسیاری از شرکت‌های معماری که تنها خدمات نقشه‌کشی را ارائه می‌کنند، در همین مرحله متوقف شده و سایر خدمات گروه معماری را که در ادامه ذکر می‌کنیم، عرضه نمی‌کنند. 

 گرفتن پروانه ساخت و پایان کار

 خدمات گروه معماری در بخش فنی، معمولا شامل کارهای اداری مانند گرفتن پروانه ساخت و پایان‌کار ساختمان نیز می‌شود.


1402-06-28

شرکت مشاور تاسیسات

1402-06-26

شرکت اجرای ساختمان

1402-06-26

مهندسین مشاور معماری