EN
بازگشت به خانه

مهندسین مشاور معماری

شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری و به‌طور کلی، مهندسین مشاور معماری و محیط، خدمات حرفه‌ای برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت ساخت و بودجه را برای پروژه‌های ساختمانی ارائه می‌دهد. این پروژه‌ها شامل سازه‌های جدید، الحاقات، تغییرات و تعمیرات تاسیسات دولتی و خصوصی است. از این مهندسین و شرکت‌ها با عنوان مشاور طراحی معماری نیز یاد می‌شود.

مهندسین مشاور معماری چه تخصصی دارند؟

 مهندسان مشاور معماری و محیط ممکن است دارای مدارک دانشگاهی مختلف از جلمه عمران، سازه، مکانیک، برق، محیط زیست، ژئوتکنیک، صنعت و کشاورزی باشند. شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری، تیم‌هایی از کارشناسان مختلف را در حوزه‌های گوناگون استخدام کرده و در شرایط لزوم از آنها استفاده می‌کنند. شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری ممکن است یک پروژه کامل را طراحی کند، یا ممکن است بسته به نیاز، تنها مسئول یک جزء از طراحی باشند. پشتیبانی مهندسان مشاور معماری و محیط می‌تواند در کل فرآیند، از آغاز تا تکمیل، کمک بزرگی به تحویل سریع و دقیق پروژه باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه شرکت سازنده مرکز خرید مراجعه کنید.

وظایف و مسئولیت‌های مشاور طراحی معماری

 وظایف مشاور طراحی معماری به‌شرح زیر است: 

برنامه‌ریزی تسهیلات

 مسئولیت‌های شرکت مهندسین مشاور شهرسازی در این زمینه شامل ملاقات با پرسنل اداری آژانس‌های مختلف برای تعیین نیازهای ساخت‌و‌ساز آژانس است. با تجزیه و تحلیل فضاهای موجود، منابع مالی و نیازهای تسهیلات آتی، مهندسان مشاور معماری و محیط، برنامه‌هایی را برای تسهیلات، افزودن یا تغییرات جدید ارائه می‌دهند. آنها پیشنهادات اولیه را برای تصویب به مدیران آژانس عرضه می‌کند. همچنین، ممکن است مشاور طراحی معماری توصیه‌هایی در مورد تملک دارایی، انتخاب پیمانکاران و مشاوران خارجی، یا خرید عمده تجهیزات و مواد ارائه دهد.


نقشه‌ها و مشخصات معماری

 وظایف شرکت مهندسین مشاور شهرسازی در این زمینه شامل تهیه، بازنگری و بررسی کلیه نقشه‌های ساختمانی و پروژه‌های تایید‌شده از جمله پلان طبقات، نقشه‌های سایت، ارتفاعات، جزئیات بخش، نقشه‌های برق و.... است. مهندسین مشاور معماری و محیط، مصالح و تجهیزات مورد استفاده را برای ساخت سازه تعیین می‌کنند. آنها اسناد قرارداد را که مبنایی برای درخواست مناقصه در پروژه‌ها، از جمله برآورد نیروی کار و مواد مورد استفاده توسط پیمانکار است، تهیه می‌کنند. مشاور طراحی معماری تمام نقشه‌ها و مشخصات را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل نماید که قوانین ساختمان، مقررات محلی، و قوانین صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین، الزامات زیبایی‌شناسی رعایت شده است. ممکن است مشاور طراحی معماری بخش‌هایی از پروژه را به دیگران ارجاع دهد. همچنین، ممکن است از سیستم طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) برای تهیه طرح‌ها استفاده کند. 

مدیریت ساخت‌و‌ساز

 وظایف شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری در این زمینه شامل هماهنگی‌های لازم با شهرداری و سایر مراجع برای گرفتن مجوزهای ساخت‌و‌ساز است.


علاوه بر این، مهندسان مشاور معماری و محیط بر پروژه‌های ساخت‌و‌ساز نظارت می‌کنند تا از پای‌بندی پیمانکاران به نقشه‌ها و مشخصات ساخت اطمینان حاصل نمایند. آنها با ارائه جزئیات بیشتر یا نقشه‌های مورد نیاز به پیمانکاران، مشکلاتی را که در طول ساخت‌وساز ایجاد می‌شود را برطرف می‌کنند. زمانی که نیاز به تغییرات وجود دارد، نقشه‌های جدید را ارائه می‌دهند و قراردادها را بر اساس آن تنظیم می‌کنند. بررسی درخواست‌ها و پرداخت‌ها به پیمانکاران نیز برعهده مشاور طراحی معماری است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه مشاور اجرای نما بپردازید.

مدیریت بودجه ساخت‌و‌ساز سرمایه

 وظایف شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری در این زمینه شامل نظارت بر بودجه پروژه در هر مرحله از ساخت‌و‌ساز است. مهندسین مشاور معماری و محیط، هزینه‌ها و موارد مصرف آنها را بررسی می‌کنند. آنها اطلاعاتی را به مدیریت آژانس در مورد برنامه‌ریزی ساخت‌و‌ساز سرمایه و درخواست بودجه، ارسال می‌نمایند. 

پژوهش

 وظایف شرکت مهندسین مشاور شهرسازی و معماری در زمین پژوهش، بررسی مجلات حرفه‌ای، نشریات تجاری و تولیدکنندگان است تا در مورد مواد و شیوه‌های جدید صنعت ساخت‌و‌ساز به‌روز بماند. آنها نشریات دولتی و قوانین را بررسی می‌کنند تا از تغییرات و به‌روزرسانی در قوانین و مقررات ساختمانی مطلع شوند.


1402-06-12

مشاور اجرای نما

1402-06-28

شرکت مشاور تاسیسات

1402-12-21

شرح خدمات مهندسین مشاور