EN
بازگشت به خانه

شرکت سازنده مرکز خرید

مراحل کار یک شرکت سازنده مرکز خرید شرکت سازنده مرکز خرید، به شرکت ساخت‌و‌سازی اطلاق می‌شود که فرآیند احداث مرکز خرید را به‌عهده می‌گیرد. مراکز خرید مدرن، مجتمع‌های چندمنظوره‌ای هستند که مردم نه تنها برای خرید به آنجا می‌روند، بلکه اوقات خوبی را نیز در آن سپری کرده و با خانواده و دوستان خود استراحت می‌کنند. چندین مغازه خرده‌فروشی و فروشگاه و همچنین، سینما، زمین ورزشی و بازی، کافه، رستوران و سایر امکانات برای سرگرمی و تفریح بازدیدکنندگان در این مراکز احداث می‌شود. با توجه به پیچیدگی‌های ساخت‌و‌ساز مراکز خرید مدرن، شرکت‌های سازنده، معمولا عملیات طراحی و اجرا را به‌طور همزمان بر عهده می‌گیرند تا بتوانند پروژه را به‌شکل یکپارچه، بدون اتلاف وقت و هزینه به پایان برسانند. این شرکت‌ها فرآیند ساخت‌و‌ساز را در مراحل مختلفی به پایان می‌رسانند.

نکات مهم در ساخت مرکز تجاری

 مرکز خرید در حال ساخت باید به مکانی جذاب برای مستاجران و خریداران احتمالی تبدیل شود. بنابراین، نه تنها متخصصان معماری و طراحی به‌طور فعال در توسعه پروژه مشارکت دارند، بلکه در بازاریابی، فروش و تبلیغات نیز مشارکت دارند. برای ساخت‌و‌ساز صحیح و نتیجه‌‌بخش، شرکت سازنده مرکز خرید نکات نیز را در مراحل طراحی و ساخت در نظر می‌گیرد: دسترسی مناسب به مرکز برای خودروهای شخصی، تاکسی و اتوبوس تعداد کافی پارکینگ در زمین مجاور یا در پارکینگ زیرزمین تطبیق‌پذیری چیدمان فضای خرده‌فروشی و امکان تغییر آنها با نظر مستاجران یا مالکان واحد‌ها تنظیم صحیح جریان عبور و مرور بازدیدکنندگان مجتمع تجاری قرار‌دادن تعداد کافی صندلی و نیمکت در فضا برای استراحت ظاهری بدیع و زیبا که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و با سایر ساختمان‌های موجود در محل متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه شرکت اجرای ساختمان مراجعه کنید.

مراحل ساخت مجتمع تجاری

 شرکت سازنده مرکز خرید، مراحل زیر را برای طراحی و ساخت مرکز تجاری دنبال می‌کند»


نظرسنجی مهندسی در شرکت سازنده مرکز خرید

 ساخت مرکز تجاری با بررسی‌های مهندسی محل ساخت، آغاز می‌شود. مهندسان شرکت سازنده مرکز خرید، برای ساخت قسمت‌های سطحی و زیرزمینی مرکز و همچنین، قلمروهای مجاور، بازرسی و محاسبات لازم را انجام می‌دهند. نتایج کارِ انجام شده، به‌شکل رسمی به بخش طراحی شرکت سازنده مرکز خرید، منتقل می‌شود و شامل موارد زیر است: ویژگی‌های زمین، نزدیکی و عبور آب‌های زیرزمینی، وضعیت خاک و زمین، محل ارتباطات زیرزمینی مکان بهینه برای ساخت مرکز خرید و امکانات جانبی، مانند پارکینگ و مسیرهای حمل و نقل تجزیه و تحلیل اسناد برنامه‌ریزی شهری برای مشخص‌کردن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ساخت در یک محل مشخص بررسی توپوگرافی و زمین‌شناسی سایت با تهیه نقشه‌ها و نمودارهای مربوطه انجام می‌شود. بر اساس این اطلاعات نقشه ساخت طراحی می‌گیرد. 

 نقشه کشی و تهیه اسناد طراحی در شرکت سازنده مرکز خرید

 شرکت سازنده مرکز خرید بر اساس اطلاعات مهندسی و توپوگرافی محل، اقدام به نقشه‌کشی و تهیه اسناد طراحی می‌کند. اسناد طراحی پروژه ساخت مرکز خرید، یک سند حجیم و مفصل است که مطابق با مصوبات نظارتی تنظیم شده و شامل چندین بخش مهم است. برخی از این بخش‌ها به‌شرح زیر هستند:


نقشه‌ها و نمودارهای دقیق محل ساخت‌و‌ساز روش‌های معماری شرکت سازنده مرکز خرید برای ساخت مجتمع تجاری ویژگی‌های طراحی و راه‌حل‌های برنامه‌ریزی فضا اطلاعات دقیق در مورد سیستم‌ها و تجهیزات ارتباطاتی مهندسی‌شده طرح تحقق الزامات ایمنی زیست محیطی اقدامات لازم برای حفاظت از آتش‌سوزی، امنیت در برابر حملات تروریستی و دسترسی افراد دارای معلولیت راه‌حل‌های مناسب در زمینه بهره‌وری انرژی ساختمان اسناد تخمینی و...

 تایید طرح و برآورد اسناد در شرکت سازنده مرکز خرید

پروژه طراحی‌شده توسط شرکت سازنده مرکز خرید، پس از تایید توسط مشتری، باید به‌تایید مراجع نظارتی برسد. در این مرحله متخصصان ایمنی تاسیسات، مطابقت اسناد طراحی با اسناد نظارتی را بررسی می‌کنند و بر اساس نتایج بررسی، پروژه را برای بازنگری و رفع تخلفات شناسایی‌شده به شرکت سازنده مرکز خرید، برمی‌گردانند. در صورت عدم تشخیص تخلف، نظر کارشناسی مثبت صادر شده و پروانه ساخت در اختیار مالک قرار می‌گیرد. شروع کار ساخت‌و‌ساز بدون تایید پروژه و اخذ پروانه ساخت از شهرداری، امکان‌پذیر نیست.شرکت مهندسی معماری ردکا پرتو مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز شرح خدمات مهندسین مشاور را در اختیار شما قرار دهد.


1401-12-15

اهداف شرکت

1402-06-28

شرکت مشاور تاسیسات

1402-06-26

مدیریت پیمان ساختمان

1402-06-26

شرکت اجرای ساختمان