EN
بازگشت به خانه

مشاور اجرای نما

مشاور اجرای نما

 وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می‌دهند، این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می‌دهند. با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست؛ بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می‌کند. در مشاوره اجرای نما، مهندسان مربوطه از جنبه‌های مختلف نما را بررسی کرده و بهترین گزینه را پیشنهاد داده و پیاده‌سازی می‌کند. برخی از شرکت‌های درگیر در حوزه ساخت‌وساز، با کمک‌گرفتن از مهندس اجرای نما و سایر مهندسان درگیر در ساخت‌وساز، به عنوان مشاور اجرای نما عمل می‌کنند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مدیریت پیمان ساختمان مراجعه کنید.

عملکرد مشاور اجرای نما

 نما حدود 25 درصد از هزینه کلی ساخت‌و‌ساز را تشکیل می‌دهد و در صورتی که به‌درستی ساخته نشود، ارائه یک ساختمان موفق و زیبا با شکست روبرو می‌گردد.


نماها به‌طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند، زیرا پیشرفت معماری محدودیت‌های پیاده‌سازی و اجرا را از بین می‌برد و مجموعه‌ای متنوع از ویژگی‌های هندسی را ارائه می‌کنند. فرم‌های پیچیده نما شامل جزئیاتی مانند سطوح چندشیب‌دار، کنسول، پخ، فانوس و سایبان است. شرکت یا مهندس مشاور اجرای نما، زیبایی‌های ظاهری این فرم‌های پیچیده را با عملکرد مورد انتظار یکپارچه می‌کند تا یک ساختمان زیبا و در‌عین‌حال کاربردی را ارائه دهد. سیستم نما شامل یک سری الزامات متقابل و گاهی متضاد است. این سیستم باید از نظر عملکردی ویژگی‌ها زیر را ارائه دهد: در برابر آب و هوا مقاوم باشد. نور ورودی به ساختمان را کنترل کند. نور طبیعی روز را در داخل به حداکثر برساند. هدررفت گرما در زمستان و افزایش گرما در تابستان را به حداقل برساند. در هماهنگی کامل با سیستم تهویه مطبوع HVAC ساختمان کار کند. سر و صدای ورودی مانند ترافیک را کنترل کند. انتقال نویز بین طبقات یا اتاق‌ها را محدود کند. در برابر باد مقاومت کنند. بار خود را حمل کنند. با سازه نگهدارنده، سازگار باشند.


علاوه بر این، نماها نقش مهمی در کنترل آتش و دود پخش‌شده بین طبقات دارند. 

مشاور اجرای نما شامل چه تخصص‌هایی است؟

 طراحی یک سیستم نما شامل مهندسی سازه، فیزیک ساختمان، علم مواد، فناوری ضد آب و هوا، جزئیات معماری، مدیریت ساخت‌و‌ساز و بسیاری از رشته‌های دیگر است. در میان رشته‌های مختلف درگیر در ساخت نما، مهندسی نما نقش اصلی را در ساخت و مشاوره نمای سازه بر عهده می‌گیرد. مهندس نما، معمولا در زمینه معماری، سازه یا فیزیک ساختمان تحصیل کرده‌ است. سپس برای تبدیل‌شدن به یک مشاور اجرای نما، مهارت‌های مربوط به نصب نما را کسب کرده و دانش خود را در زمینه رشته قبلی خود توسعه داده‌ است. بسیاری از مهندسین، مشاور اجرای نمای عمومی هستند. آنها می‌توانند در مورد طیف متنوعی از مواد، سیستم‌ها و انواع عملکرد مشاوره دهند.شرکت ردکا پرتو مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز شرح خدمات مهندسین مشاور را در اختیار شما قرار دهد.


1402-06-28

شرکت مشاور تاسیسات

1402-06-26

شرکت اجرای ساختمان

1402-12-21

شرح خدمات مهندسین مشاور

1402-06-26

مهندسین مشاور معماری